Cuvinte tămăduitoare – Larry Dossey

Cuvinte tamaduitoareLa Editura Lifestyle Publishing a apărut recent cartea Cuvinte tămăduitoare. Puterea rugăciunii şi practica medicinei, scrisă de către Dr. Larry Dossey.

Reintegrând arta tămăduirii spirituale în ştiinţa medicinei, Cuvinte tămăduitoare ne îndrumă către „o medicină mai eficientă şi, totodată, mai umană, o medicină mai funcţională şi cu care atât doctorii, cât şi pacienţii se simt mai bine”.

Autorul explorează legăturile dintre medicină şi spiritualitate în acest studiu popular despre puterea vindecătoare a rugăciunii. Dacă pentru lumea religioasă nu este o noutate, pentru ştiinţă, faptul că rugăciunea vindecă este o revelaţie, confirmată de zecile de experimente de laborator menţionate de Dossey. Rugăciunea poate ajuta la vindecarea unor probleme ca tensiunea arterială, astm, crize cardiace, dureri de cap şi anxietate; mai mult, poate modifica activitatea enzimatică, dezvoltarea celulelor sangvine şi germinarea seminţelor.

Respingând ideea tradiţională despre rugăciune ca relaţie cu un Dumnezeu transcendental, Dossey oferă, în schimb, concepţia sa panteistă a rugăciunii ca „eveniment nonlocal veritabil” orientat către „Absolut” în toate lucrurile.

Larry Dossey este doctor în medicină şi o autoritate în domeniul vindecării spirituale. Ţine conferinţe în toată America şi este un invitat frecvent la Oprah, Good Morning America, CNN. A scris numeroase cărţi de referinţă în domeniu, dintre care menţionăm: Power of Premonitions (Puterea premoniţiilor, Ed. Lifestyle, Bucureşti, 2011) şi Reinventing the Medicine.

Iată şi cuprinsul acestei cărţi:

Mulţumiri
Nota autorului
Prefaţă
Introducere

Partea I. Înţelegerea rugăciunii şi a tămăduirii
Capitolul 1. Sfinţi şi păcătoşi, sănătate şi boală
Capitolul 2. Hotarul minţii: pregătirea pentru rugăciune

Partea a II-a. Factori care influenţează eficacitatea rugăciunii
Capitolul 3. Rugăciunea şi mintea inconştientă
Capitolul 4. Încotro se îndreaptă rugăciunile?
Capitolul 5. Cum să ne rugăm şi pentru ce să ne rugăm
Capitolul 6. Dragoste şi tămăduire
Capitolul 7. Rugăciunea dislocată în timp: când rugăciunilor li se răspunde înainte ca ele să fie rostite
Capitolul 8. Credinţele doctorului vostru şi de ce ele contează
Capitolul 9. Când rugăciunea răneşte: o investigaţie a ,,rugăciunii negre”

Partea a III-a. Dovezile
Capitolul 10. Dumnezeu în laborator
Capitolul 11. Rugăciunea şi vindecarea: recapitularea cercetărilor
Capitolul 12. Ce este tămăduirea?

Epilog
Anexa 1. Experimente controlate ale fenomenului tămăduirii
Anexa 2. Regresia spontană a cancerului
Anexa 3. Cât de bune sunt dovezile?
Rugăciunea, meditaţia şi parapsihologia
Anexa 4. Tămăduirea si mintea: un rezumat
Note
Permisiuni
Rugămintea autorului

Mai jos găsiţi fragmente din carte:

“Nu ar trebui să echivalăm aceste moduri de a fi cu inacţiunea. Sub starea de calm, seninătate şi acceptare se află un tip de acţiune care seamănă prea puţin cu activitatea vizibilă în exterior şi bătătoare la ochi cu care suntem obişnuiţi. Această acţiune liniştită, îndreptată către interior este recunoscută în multe tradiţii spirituale ca fiind forma cea mai înaltă de activitate în care se pot angaja fiinţele umane şi e aproape identică cu anumite tipuri de rugăciune.

Rugăciunea, după cum vom vedea, are multe expresii. Mulţi oameni urmează formalităţile marilor religii şi se roagă în mod explicit pentru producerea unor evenimente specifice. Unii oameni se roagă unui Dumnezeu sau unei Zeiţe, Atotputernicului sau unei Fiinţe Supreme, alţii unui Univers sau Absolut impersonal. Alţii nu se roagă într-o manieră convenţională, însă trăiesc cu un sentiment al sacrului profund interiorizat. Atitudinea lor poate fi numită spirit de rugăciune, un sentiment de a fi pur şi simplu armonizat sau aliniat cu „ceva superior”.

Rugăciunea formală tinde să urmeze instrucţiuni enunţate de marile tradiţii religioase; atitudinea rugătoare nu face acest lucru. Aceasta reprezintă un sentiment de unitate cu întregul, mai degrabă decât cu lideri religioşi specifici, tradiţii şi cărţi sfinte. Rugăciunea cu caracter de mijlocire are tendinţa de a cere rezultate bine definite, de a structura viitorul, de „a-i spune lui Dumnezeu ce să facă”, aşa cum ar fi, de exemplu, îndepărtarea cancerului. Atitudinea rugătoare, pe de altă parte, acceptă fără să fie pasivă, este recunoscătoare fără să se dea bătută. Ea este mult mai dispusă să se situeze în mister, să tolereze ambiguitatea şi necunoscutul. Onorează corectitudinea a tot ceea ce se întâmplă, chiar şi a cancerului.

Mulţi oameni orientaţi către acţiune echivalează atitudinea rugătoare cu inactivitatea, resemnarea şi renunţarea. (Mai târziu, vom vedea că această atitudine pare să-şi aibă originea în tendinţele native rigide de personalitate şi are prea puţin de-a face cu spiritualitatea.) Ei pot chiar să acuze oamenii orientaţi către interior şi către rugăciune că „nu fac nimic” în faţa bolii şi a crizei. Majoritatea oamenilor contemplativi au suportat povara acestei critici la un anumit moment din viaţa lor. Cel mai greu le este când ei sunt bolnavi. Atunci când se confruntă cu boala de inimă, cancerul sau cu problemele medicale ale altcuiva, prietenii orientaţi către acţiune încep să se înghesuie cu sfaturi burduşite de acţiune. Ei par preocupaţi doar de ceea ce ar trebui să facă persoana bolnavă, nu de cum ar trebui să fie ea.

Asta nu e ceva nou. Pare să fi existat dintotdeauna o prăpastie de netrecut care îi separă pe activii orientaţi spre exterior de contemplativii orientaţi către interior. O descriere a acestei diferenţe perene este dată în The Cloud of Unknowing, un document religios influent, scris sub anonimat, care a apărut în Anglia secolului al XlV-lea:

La fel ca atunci când Marta s-a plâns de Maria, sora ei, tot aşa activii se plâng, până în prezent, de contemplativi. Oriunde găseşti pe cineva… care se simte motivat prin graţia şi îndrumarea lui Dumnezeu să abandoneze întreaga activitate exterioară şi să trăiască o viaţă contemplativă… imediat vei vedea că fraţii, surorile, prietenii săi cei mai buni şi diverse alte persoane, care nu cunosc nimic despre chemarea lui interioară sau despre viaţa contemplativă în sine, încep să se plângă zgomotos şi să-l critice că-şi pierde vremea. Iar ei vor spune tot soiul de poveşti, unele false, altele adevărate, descriind felul în care bărbaţii şi femeile care s-au abandonat unei astfel de vieţi în trecut au eşuat. Nu există niciodată vreo poveste despre aceia care reuşesc.

Totuşi, activitatea şi eforturile de vindecare sunt şi ele naturale. Multe creaturi sălbatice cunosc plantele sau ierburile potrivite pe care să le mănânce atunci când sunt bolnave. Onorarea prin rugăciune a locului ocupat de cineva în ordinea naturală nu înseamnă în mod necesar acceptarea pasivă a bolii fără nicio luptă.

…………………………

Doar grija pentru cineva este molipsitoare?

Daniel J. Benor, a cărui analiză asupra literaturii engleze pe tema vindecării mediumnice este inclusă în Anexa 1, a fost odată provocat de un examinator care a simţit că dacă rugăciunea avea efecte pozitive asupra oamenilor, ea ar putea avea totodată influenţe negative. Răspunsul lui Benor:

Preocuparea ta este una împărtăşită de majoritatea oamenilor care aud despre vindecarea mediumnică. Ei spun că dacă un tămăduitor poate cauza prin puterea gândului schimbări pozitive în mine, oare nu poate el să gândească, totodată; schimbări negative în mine? Atât relatările tămăduitorilor, cât şi cele ale persoanelor vindecate s-au îndreptat în mod consistent în direcţia pozitivă, anume că efectele negative nu se produc. Eu… am revizuit pe larg literatura de gen. Singurele efecte negative care sunt raportate sunt cele ale unei dureri eliminate atunci când oamenii au fost îngrijoraţi că poate trebuie să simtă o anumită durere, care să le dea de ştire dacă boala avansează sau regresează. Iar aceasta a fost doar o bănuială. Nimeni nu a venit cu un caz în care eliminarea durerii s-a dovedit a fi periculoasă. Au existat raportări despre vindecători care au provocat practic decesul unor animale, într-un caz al unui şobolan, în alt caz al unei vaci… Bacterii au fost ucise de vindecători… e greu de stabilit semnificaţia acelor relatări izolate.

Un studiu sud-african sugerează că ar putea exista o anumită forţă binevoitoare în univers care asigură doar manifestarea expresiilor pozitive ale rugăciunii, protejând, totodată, împotriva utilizării negative a acesteia. În acest studiu, vindecătorul a încercat să influenţeze creşterea unor tumori la treizeci de şoareci. Deşi încercările de a descreşte dimensiunea tumorilor au fost încununate de un mare succes, vindecătorul nu a reuşit să le mărească dimensiunea.

Există unele trăsături constante ale cazurilor telesomatice (a se vedea capitolul 2) care sugerează, de asemenea, un aspect benign inerent al evenimentelor cauzate de la distanţă. Aceste întâmplări se produc între oameni care împărtăşesc legături empatice, iubitoare – părinţi şi copii, soţi, fraţi şi surori, iubiţi. Şi chiar dacă sunt „transmise” simptome sau senzaţii nocive sau dureroase, aceste sentimente slujesc, de obicei, un scop binevoitor sau superior – ca atunci când mama trăieşte un sentiment sufocant şi „pur şi simplu” ştie că fetiţa ei a căzut în piscină şi se grăbeşte acasă să o salveze.

Asta îi face pe mulţi să creadă că dacă grija afectuoasă, compasiunea, dragostea şi empatia sunt „scântei” care acoperă distanţa dintre oameni îndepărtaţi, rugăciunea nu poate dăuna niciodată. Eu înţeleg de ce oamenii vor ca acest lucru să fie adevărat. Există ceva în psihicul uman care nu suportă ambiguitatea, care vrea ca lucrurile să fie limpezi şi care vrea ca rugăciunea să ajute şi să facă bine, nu să rănească. Si eu aş vrea să cred că există în lume o calitate binevoitoare care protejează împotriva rănirii intenţionate prin rugăciune a cuiva aflat la distanţă. Dar după ce am examinat dovezile etnografice şi experimentale, cred că trebuie să acceptăm posibilitatea ca rugăciunea negativă să fie reală.

În toată lumea, nu cunosc terapii complet libere de efecte secundare. Medicii ucid în mod necugetat mii de persoane anual prin efectele secundare neanticipate ale medicamentelor şi procedurilor chirurgicale. Toate tipurile de vindecători de care eu am cunoştinţă reuşesc, de asemenea, să rănească oameni, uneori grav. Acele de acupunctura au cauzat infecţii ale sângelui şi endocardite, infecţii ale valvelor inimii; o mare varietate de plante pe larg lăudate că nu au efecte secundare, întrucât sunt „naturale”, au cauzat reacţii ce au variat de la iritaţii ale pielii la şocuri anafilactice; manipularea „inofensivă” a coloanei vertebrale a dus la tetraplegie. La fel poate fi în cazul rugăciunii: deşi potenţialul ei de vindecare este imens, există o latură întunecată, pe care nici măcar conexiunea cu Divinul nu o poate elimina. De ce ar trebui să o elimine? Divinul, la urma urmei, conţine o parte întunecată: chiar şi Lucif er a sălăşluit odinioară în rai.”

Editura: Lifestyle Publishing
Dimensiuni: 13×20 cm
Număr pagini: 368
Data apariţiei: martie 2014

Preţ: 39 RON

Cartea se poate achiziţiona de pe site-ul Editurii Lifestyle Publishing cu reducere, la preţul de 37,05 RON, accesând acest link

Preţul de pe site se poate modifica ulterior.

O altă carte scrisă de Larry Dossey şi publicată în limba română este Puterea premoniţiilorlink

Puterea premoniţiilor prezintă lumea ştiinţei şi a cercetărilor care atestă capacitatea umană de a cunoaşte viitorul. Experimentele demonstrează că fiinţele umane au darul de a cunoaşte ceea ce urmează să se întâmple, tot aşa cum pot vedea, pipăi, auzi şi gândi. Dossey foloseşte descoperiri de ultimă oră ale ştiinței pentru a dovedi valoarea a ceva ce, multă vreme, a fost considerat apanajul şarlatanilor cu preocupări mistice, dar şi pentru a le arăta cititorilor cum îşi pot cultiva abilităţile naturale. Este o carte pentru mintea scepticului, dar şi pentru inima celui care are mintea deschisă – pentru că autorul posedă rara calitate de a fi şi una şi cealaltă.

Sursa: http://www.lifestylepublishing.ro, http://www.eusunt.ro

Alte postări în categoria Inspiraţionale:
Rugăciuni către îngeri – Kyle Gray
Ieşirea din întuneric – Steve Taylor
Semnificaţia datei de naştere – Jean Haner

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s