Recenzie: Înfometează egoul, hrăneşte sufletul – Connie Miller

informeaza_egoul_mareO apariţie editorială recentă a acestei toamne este cartea Înfometează egoul, hrăneşte sufletul de Connie Miller, publicată de Editura Herald în cadrul colecţiei Terapia.

Există momente în viaţă când ne simţim practic sfâşiaţi între cele două „componente” ale fiinţei noastre: egoul şi sufletul. Egoul este interfaţa care ne permite să interacţionăm cu lumea şi se bazează pe ceea ce cunoaşte, pe ceea ce consideră realizabil şi acceptabil. Sufletul accesează o dimensiune mai profundă a fiinţei, conectată la intuiţe, mai aproape de adevărata noastră esenţă.

În cartea sa, Connie Miller îşi propune să ne ajute să armonizăm egoul şi sufletul, pentru a le aduce pe aceeaşi lungime de undă, în locul unui permanent conflict. Astfel, vom  putea simţi că suntem o fiinţă completă, nedivizată, revenind la întregul care am fost meniţi de la început să fim. Acest nivel de fiinţare ne dă posibilitatea de a folosi inteligenţa universală pentru dezvoltarea şi extinderea sufletului nostru. De asemenea, putem deveni conştienţi de scopul nostru superior, pe care îl avem dincolo de partea materială a vieţii, astfel încât să putem trăi o viaţă cu sens, în care tot ceea ce facem este atât  în beneficiul nostru, cât şi al celor din jur.

Personal, sunt atrasă în primul rând de cărţile în care, dincolo de o poveste frumoasă sau de o înşiruire ordonată de idei, pot găsi ceva de învăţat sau ceva care reuşeşte să pătrundă până în adâncul sufletului meu, în locuri despre care poate nici nu ştiam că există, ajutându-mă să cunosc mai bine ceea ce era îngropat adânc acolo. Înfometează egoul, hrăneşte sufletul este una dintre aceste cărţi, care, cu fiecare capitol citit, ne ajută să aducem la lumină colţişoare ascunse ale sufletului şi să recunoaştem darurile experienţelor trecute.

Cartea este în întregime o invitaţie la a te autocunoaşte şi te provoacă să te uiţi în tine, să vezi ce nu merge în viaţa ta şi să încerci să cauţi adevăratele motive pentru care aceste lucruri ţi se întâmplă, pentru a avea acces la vindecarea sufletească.

În acest sens, autoarea ne oferă un instrument practic, o metodă numită Souldrama©, care permite oricui să îşi vindece blocajele şi dezechilibrele, astfel încât egoul să nu mai fie un obstacol în calea unei vieţi împlinite şi a relaţiei cu divinitatea. Prin acest instrument, ea îşi doreşte să realizeze o îmbinare a psihologiei cu spiritualitatea, având în vedere că metodele psihologiei clasice, foloste separat de dimensiunea spirituală, nu pot da întotdeauna cele mai bune rezultate. Această îmbinare de abordări facilitează întărirea relaţiei omului cu puterea superioară, unde el poate găsi o sursă infinită de sprijin şi iubire necondiţionată, dobândind încrederea că este mai mult decât o fiinţă neajutorată, o victimă în faţa dificultăţilor vieţii.

Întrucât este necesar să înţelegem cine nu suntem, pentru a putea vedea cine suntem cu adevărat, autoarea începe prin a prezenta viaţa trăită la nivel de ego. Pentru marea majoritate a oamenilor, acesta este modul obişnuit de viaţă şi este trist că sunt atât de mulţi oameni care nici măcar nu îşi pun problema că se poate trăi şi altfel. Ceea ce considerăm felul nostru de a fi, temerile, judecăţile şi etichetările pe care la aplicăm chiar pot fi schimbate şi chiar putem trăi la un nivel calitativ superior.

Souldrama este un proces de transformare, printr-o adevărată călătorie iniţiatică de autodescoperire pe târâmul ascuns al sinelui. Prin întrebările pe care i le pune partenerul său de dialog în prima parte a cărţii, autoarea reuşeşte să identifice acele întrebări pe care ni le punem de fapt oricare dintre noi atunci când încercăm să pătrundem tainele acestei aventuri spirituale de transformare personală. Urmează apoi să începem o călătorie magică, trecând prin şapte porţi care ne vor ajuta să înţelegem cine suntem cu adevărat şi, mai ales, să putem aplica această cunoaştere în modul nostru de viaţă.

Iată numai câteva dintre ideile care m-au inspirat din această carte:

Este important să folosim relaţiile cu cei din jur ca oportunităţi pentru a practica iertarea şi a aprecia diversitatea dintre oameni, abandonând judecata:  “Toţi oamenii din viaţa noastră – cei care ne scot la iveală punctele tari şi cei care ne scot la iveală punctele slabe – ne vindecă”. Autoarea reuşeşte să scoată la lumină mecanismele sentimentelor negative cu care toţi ne confruntăm, cum ar fi imposibilitatea de a ierta. Înţelegând ce simţim şi de ce simţim aceste lucruri, putem să ne desprindem mai uşor din închisoarea unor sentimente care ne fac rău nouă înşine în primul rând.

Rugăciunea ne poate ajuta mult în încercarea de a renunţa la controlul exercitat de ego, reconectându-ne cu puterea superioară sau divinitatea: “Când ne rugăm, acesta este un mod de a ne abandona şi a-l lăsa pe Dumnezeu să intre. Rugăciunea înseamnă o schimbare în percepţie, că există ceva mai minunat decât noi înşine – mergând de la conştienţa separării la o conştienţă a identităţii cu prezenţa”.

Este necesar să  ne dezvoltăm inteligenţa spirituală, cu ajutorul căreia ne putem construi apoi viaţa exterioară şi bunăstarea materială, căci altminteri, oricât de mulţi bani am avea, vom experimenta mereu un sentiment de deconectare şi neîmplinire: “Inteligenţa spirituală este un mod de a gândi folosind pacea lui Dumnezeu dinăuntru”; “Când dezvoltăm inteligenţa noastră spirituală, putem să începem să ne întrebăm de ce facem ceea ce facem şi apoi să căutăm o cale fundamental mai bună pentru a o face”.

Suntem încurajaţi să îndrăznim a avea alte opinii decât majoritatea dacă le simţim a fi adevărate şi să facem cu viaţa noastră ceea ce dorim şi considerăm că este mai bine, fără a ne lăsa copleşiţi de gândul că nu suntem destul de inteligenţi sau de pregătiţi: “Adevărul este că avem deja tot ce ne trebuie ca să ne urmăm scopul superior. Toţi am primit aceste abilităţi prin părinţii noştri şi creatorul divin”. Pentru a prelua controlul aspura propriei noastre vieţi, practicarea respectului de sine, aprecierea propriei noastre valori este de maximă inportanţă, întrucât critica faţă de sine este un abuz şi o auto-respingere a darurilor cu care suntem înzestraţi.

Înfometează egoul, hrăneşte sufletul este o carte care în primul rând te face să îţi doreşti să afli fără teamă totul despre tine, oferindu-ţi încrederea că tot ce s-a întâmplat în viaţa ta, chiar dacă unele lucruri par greşite, reprezintă un dar care poate ajuta la dezvoltarea ta ca suflet. Însă te pune şi la treabă, pentru a descoperi efectiv ceea ce te blochează, dându-ţi totodată sfaturile, instrumentele şi exemplele de care ai nevoie pentru a reuşi. Pentru cei care doresc să se cunoască sau să se redescopere pe ei înşişi, este o carte de un real ajutor.

Editura: Herald
Număr pagini: 256
Format: 13×20 cm